למה רומניה?

רומניה היא ארץ נפלאה בה ניתן לשלב בין רפואת שיניים לבין תיירות של ממש. הישראלים גילו את רומניה כבר מזמן, וכאן נספר מה יש לארץ המופלאה הזו להציע גם למי שקופץ אליה לימים ספורים בלבד. 

רומניה, מדינה שאנחנו מכירים כמולדתם של צ'אושסקו, נדיה קומנצ'י וסרג'יו קונסטנצה, ממוקמת בחלק הדרום-מזרחי של מרכז אירופה. רומניה גובלת בהונגריה, סרביה, בולגריה, אוקראינה, מולדובה והים השחור והיא גם המדינה השנייה בגודלה באזור, אחרי פולין.

רוב שטחה של רומניה הררי וירוק, עם אגמים ונהרות רבים, ביניהם נהר הדנובה שמסיים כאן את דרכו ונשפך אל הים השחור. את המדינה חוצה רכס הרי הקרפטים, המוכר גם כהרי האלפים הטרנסילבנים בערך רבע משטח המדינה מכוסה ביערות, שם ניתן למצוא דובים, אילים, שועלים, זאבים וחיות אחרות.  

landscape of mountains in romania
square in bucfarest romania

לפני קצת יותר מ-30 שנה, הייתה רומניה מדינה סוציאליסטית, חלק מהגוש המזרחי שנשלט על-ידי ברית המועצות. 

השלטון הסוציאליסטי של צ'אושסקו הופל ב-1989, ולמרות שאחרי התפרקות הגוש הסובייטי, רומניה נקלעה למשבר כלכלי, מאז היא הצליחה להשתקם ואף להפוך למדינה משגשגת, החברה כיום באיחוד האירופי.

צפו בסרטון וגלו מה אפשר לעשות במהלך שהותכם ברומניה.

מה יש לעשות בבוקרשט?

בוקרשט – בירת רומניה, המפורסמת בזכות השדרות הרחבות שלה, זכתה בתחילת המאה ה-20 לכינוי "פריז הקטנה". בוקרשט היא גם העיר הגדולה ביותר ברומניה, לב ליבה של המדינה, ויש בה אוניברסיטאות, מרכזי עסקים, פארקים ירוקים ורחבי ידיים, מסעדות מגוונות המגישות מנות של המטבח המקומי וכל מטבח אחר שתוכלו להעלות על הדעת, בתי קפה, בתי קזינו, מועדוני לילה וכמובן, אטרקציות תיירותיות שונות ומגוונות.

לינה

נתחיל מהדבר החשוב ביותר – המקום בו תישנו בזמן שהותכם בעיר. אנחנו ממליצים למטופלים שלנו להתאכסן במלון "Sheraton", מלון 5 כוכבים היוקרתי ביותר בעיר.

כמובן, במידת הצורך תוכלו לבחור גם במלונות אחרים או בדירות אירוח שישנן כאן בשפע. אנחנו כאן כדי לייעץ ולענות לכל שאלה.

יהדות וכשרות

בבוקרשט יש קהילה יהודית ותיקה וענפה מאוד וגם לא מעט סטודנטים מישראל לומדים כאן רפואה. לכן, יש בה גם מסעדות כשרות, ביניהן "מוישה", "בראשית" ועוד.

גם בית חב"ד המקומי פעיל מאוד, ושם אפילו תוכלו להצטרף לסעודת השבת.

בית הכנסת הגדול של בוקרשט

אטרקציות תיירותיות

בימים בהם לא מתוכננים לך טיפולים במרפאה או בימי ההמתנה בין ההשתלה להורדת התפרים, אנחנו נשמח להמליץ לך על מקומות בילוי וסיורים בבוקרשט והסביבה:

את בניית הארמון יזם ניקולאה צ'אושסקו, מנהיג המפלגה הקומוניסטית, ששלט ברומניה במהלך שנות ה-70 וה-80. בניית הארמון לקחה חמש שנים ועבדו עליו 20,000 עובדים ו-700 אדריכלים. אגב, צ'אושסקו עצמו לא הספיק להתגורר בארמון, כי הוא הודח בטרם הסתיימה הבנייה. היום ממוקם כאן הפרלמנט הרומני.

ניתן להגיע לארמון הפרלמנט במסגרת סיור מודרך או לטייל בו באופן עצמאי. את הכרטיסים ניתן לרכוש בכניסה.

המוזיאון היהודי של בוקרשט

עד לפני מלחמת העולם השנייה יהודי רומניה היו מעורבים מאוד בחיי העיר, אך עם פרוץ מלחמת העולם השנייה והדחת מלך רומניה, הצבא הרומני הצטרף למשטר הנאצי והחל לדכא את יהודי רומניה. המוזיאון, שעומד בשטחו של בית כנסת ישן מהמאה ה-19, הוקם לזכרם של יהודי בוקרשט שנספו בשואה.

אם אתם מעוניינים לצאת מהעיר ולטייל גם בסביבה שלה, מומלץ מאוד להצטרף לאחד הסיורים לטירה של הרוזן דרקולה, שלפי האגדה, הטיל אימה על תושבי האזור בהיותו. הטירה של דרקולה עומדת על הר גבוה במרחק נסיעה קצר יחסית מבוקרשט. מדובר בסיור של יום אחד, שיאפשר לך ליהנות מהנופים המרהיבים וההרריים של טרנסילבניה.

טירת בראן ברומניה - הטירה של דרקולה

גני צ'ישמיג'יו

פארק ענק וצבעוני במרכז העיר ממש, עם מדשאות מטופחות ועצים רחבי ידיים. במרכז הפארק יש אגם מלאכותי, שם ניתן לשכור סירה ולצאת לשייט.

שדרות ויקטוריה

טיילת רחבה ושמתחילה מכיכר המהפכה מול בית הפרלמנט. יש הטוענים שכשבנו את שדרות ויקטוריה, הן היו אמורות להיות חיקוי של השאנז אליזה בפריז. במרכז הטיילת ממוקמות מזרקות מים מרהיבות.

טיפול שיניים נגיש באיכות עילית. צרו קשר לפרטים: