הסיפור של טל

טל, הייטקיסטית בת 37 מחיפה, הגיעה אלינו אחרי שנים ארוכות של הזנחה ומתוך הבנה כי מצב השיניים עומד בינה לבין קבלת השקעה שתבטיח את עתיד הסטארט-אפ שלה. שבוע בלבד אחרי הבדיקה הראשונית בתל-אביב, טל כבר נחתה בנתב"ג עם שיניים חדשות, אחרי סוף-שבוע ברומניה שכלל טיפול כוללני בסטנדרטים מחמירים… וגם קצת מנוחה וכיף.

"אני פשוט מפחדת מרופאי שיניים", כך פתחה טל את פגישת ההיכרות הראשונה איתנו במרפאה בתל-אביב. טל היתה אישה נאה – מטופחת ובלבוש מסוגנן – ורק דבר הרגיש מוזר ולא תאם את המראה. בכל פעם כשהיא חייכה או דיברה, היא היתה מסתירה את הפה עם היד. כאילו במקרה, אבל לא בדיוק.

שנים של דלקת חניכיים אגרסיבית ועישון לאורך שנות הלימודים הארוכות בטכניון עשו את שלהן. השיניים של טל היו הרוסות: חלקן נשרו, חלקן התנדנדו, והחניכיים היו נפוחות מהדלקת. "אז הנה אני, באתי להסגיר את עצמי," היא צחקה במרירות והיד שוב עשתה את דרכה למעלה לאזור הפנים.

"קודם כל, את יכולה להירגע.

אנחנו לא מאמינים בלגרום למטופלים שלנו כאב. אנחנו לא מאמינים בלגרום להם אפילו טיפה של חוסר נוחות.

אפילו על כיסא הטיפולים תרגישי כאילו את על הספה בבית. חוץ מזה, כרגע לא נעשה טיפול, אלא רק בדיקה. שנתחיל?"

הבדיקה המוקפדת כללה ביצוע סריקות שונות ואבחון בסיוע של בינה מלאכותית. כבר בשלב זה טל נשמעה יותר רגועה ומשוחררת: "למען האמת, פשוט הייתי חייבת את זה. אני עובדת על סטארט-אפ ובעוד חודשיים צריך להתחיל פגישות עם המשקיעים. אין מצב שאני מצליחה לגייס כסף ככה".

אחרי שסיימנו את הבדיקות, הוצעה לטל תוכנית טיפולים מותאמת אישית לשיקום שיניים נרחב. לקחנו בחשבון את כל הבקשות והצרכים, מתוך הבנה שמדובר באשה עסוקה מאד שזקוקה לתוצאות אופטימליות במינימום זמן. טל העדיפה לעבור את הטיפול בהרדמה מלאה, אך השאירה לעצמה אפשרות להחליט על המקום אם בכל זאת תרצה הרדמה מקומית או טשטוש.

תוכנית הטיפולים הייתה לשביעות רצונה המלא של טל. היא בדקה ביומן את התאריכים שמתאימים לו מבחינת העבודה ורכשה כרטיס לרומניה לעוד 3 ימים. במקביל, הזמנו לה חדר במלון "שרתון" (חמישה כוכבים, כמובן, אחד המומלצים בעיר) וקבענו לה תורים במרפאה. בין לבין יהיה לטל גם זמן חופשי לטייל וליהנות ממזג האוויר המושלם, הפארקים, השדרות וכמובן המסעדות ובתי הקפה הנעימים של בוקרשט.

הטלפון של טל צלצל. על הקו היה מאור אידלמן, מנהל המרפאה ברומניה: "נעים להכיר, בדיוק קיבלנו את התיק הרפואי שלך במערכת הממוחשבת שלנו. אנחנו מוכנים ומצפים לך כאן. הטיסה שלך נוחתת ביום חמישי בבוקר, נכון? הנהג שלנו ימתין לך בשדה התעופה! נתראה!"

ברוכים הבאים לבוקרשט

ביום חמישי בבוקר המטוס של טל נחת בשלום בנמל התעופה ע"ש אנרי קואנדה בבוקרשט. הנהג האדיב כבר ציפה לו, מחזיק בידיים את השלט עם השם. אחרי שהורידו את המזוודות במלון, הנהג הסיע את טל ישירות למרפאה, שם כבר ציפה לה רון אידלמן, מנהל חוויית הלקוח במרפאה. הרכב עצר ליד וילה אורבנית שכאילו נלקחה מאיזה סרט איכות שזכה בפסטיבל ברלין. במקום ריח של תרופות או חומר חיטוי, את הבניין אפף ריח עדין של פרחים מהשיחים בגינה המטופחת.

גם הכניסה למרפאה הרגישה לטל מאד ביתית ונעימה. הטיפול היה אמור להתחיל רק בעוד כחצי שעה ורון הציע לטל לעשות סיור במרפאה: מקומת הכניסה הייתה יציאה אל הגינה, שם ישבה על הספסל אמא עם תינוק על הידיים, מצפה לתור שלה. 

בקומת המרתף טל ראתה חדר סטריליזציה: על הצג של מכשיר חדשני ומשוכלל הופיע הכיתוב 134˚C. "זאת טמפרטורת הסטריליזציה שלנו", הסביר רון. "בהתאם לסטנדרטים האירופאים הכי מחמירים, אפילו יותר מהסטנדרטים בישראל, שידועה בדרישות המחמירות שלה כלפי מרפאות השיניים".

בקומה השנייה התמקמו חדרי הטיפולים המרווחים, מבריקים ומאובזרים בציוד מתקדם. "הנה הסורק האינטרה-אורלי שלנו", המשיך רון את ההסברים רגע לפני שטל התיישבה בכיסא הטיפולים. "תוך מספר דקות הוא לוקח מידות של כל חלל הפה ומכין מודל תלת-מימד של השיניים שלך. לפי המודל הזה יוצרים את השיקום הזמני ולאחר מכן גם את השיקום הקבוע, וכמובן יודעים בדיוק באיזו נקודה למקם את השתלים".

"אז כשאומרים 'דיוק כירורגי', מתכוונים אליכם?", טל צחקה וכבר היה אפשר לראות שכל החשש שלה לפני הטיפול העתידי נעלם.

"בהחלט!", ענה לה רון. "עוד מעט תתחילי את הטיפול ואני אחכה כאן במידה שתצטרכי משהו. תרגישי בבית!".

טיפול שיניים? סוף שבוע בחו"ל? למה לא שניהם?!

הביקור הראשון במרפאה, שכלל ניקוי אבן, טיפול ב"חורים" בשיניים באמצעות סתימות, השחזת שיניים ולקיחת מידות, הסתיים במהרה. הטיפול הבא נקבע למחרתיים בבוקר. 

את הזמן בין הטיפולים טל ניצלה לטיולים בעיר, ישיבה בבתי קפה ומסעדות, וכמובן קצת עבודה. היא אפילו הספיקה לנסוע לסיור קצר מחוץ לעיר, לראות כמה טירות עתיקות – הכל בהמלצה של מאור ורון, שדאגו אף להצמיד לה נהג, לבקשתה. 

כשטל חזרה למרפאה, היא נראתה רעננה יותר ובמצב רוח מצוין. היא אפילו הספיקה לקנות מתנות קטנות לכל המשפחה ושוקולדים לקולגות שלה למיזם, כמיטב המסורת.

גם הטיפול השני עבר בהצלחה, ולמרות שרון הסביר לטל כי ייתכן שהיא תרצה לנוח ביום למחרת – בסופו של דבר מדובר בטיפול מאד מורכב ופולשני – בבוקר טל שלחה לו הודעה שהיא מרגישה מצוין ובדיוק מתכננת לצאת לטייל בעיר.

היא אפילו צירפה להודעה סלפי שלה מחייכת מאוזן לאוזן, כשהשיקום הזמני שהותקן לה אחרי ההשתלה נראה טבעי לחלוטין. "מעכשיו אני מצטלמת אך ורק כשאני מחייכת!", היא הוסיפה.

כעבור שלושה ימים

שלושה ימים מאוחר יותר, טל נחתה בנתב"ג, מחייכת בפה מלא בשיניים לבנות ומושלמות. אף אחד לא היה אפילו מנחש שמדובר בשיקום זמני, שנועד לאפשר לחניכיים להחלים ולשתלים – להיקלט בעצם. עכשיו טל היתה מוכנה לפגישת המשקיעים החשובה והיתה בטוחה לחלוטין בהצלחת המיזם שלו. כדי לא לשכוח, היא נעצה ביומן שלה תזכורת להגיע לביקורת למרפאת השיניים של ד"ר אידלמן בתל-אביב, כדי לוודא שהשתלים נקלטו בהצלחה וממשיכים להחלים.

במקביל, היא כבר מתכננת את הביקור הבא שלה בבוקרשט בעוד מספר חודשים – הביקור שנועד למדידה והתאמות השיקום הקבוע. אז תוכל להגיד לעצמה שפרויקט "החיוך המושלם" הסתיים בהצלחה.